В Єврокомісії наразі відсутнє
фінансування для транзиту зернових з України суходолом на тлі виходу Росії з
"зернової угоди".
Деталі: Міністерство сільського
господарства України 21 липня звернулось із листом до віцепрезидента
Єврокомісії Валдіса Домбровскіса з проханням надати фінансову допомогу для
покриття додаткових транспортних витрат, пов'язаних із використанням маршрутів
ЄС для транспортування зерна, відомих як "смуги солідарності".
За оцінками України, додаткові витрати
становлять 30-40 доларів на тонну продукції. У листі також міститься прохання
розширити "смуги солідарності" на 1-1,5 мільйона тонн на місяць за
рахунок "зелених коридорів", зокрема до Адріатичного моря, країн Балтії,
Німеччини та Нідерландів.
Але джерела в Єврокомісії повідомили
Reuters, що поки ЄС не має ані додаткового фінансування, ані плану підтримки
українського експорту.
Крім того, джерело повідомило про все більшу протидію імпорту українського збіжжя в ЄС, оскільки деякі країни не бачать сенсу в тому, щоб оплачувати додаткові транспортні витрати через запроваджену ЄС тимчасову заборону на цей імпорт.
Пряма мова співрозмовника Reuters: "Це не роль Єврокомісії – забезпечувати (транспортне) страхування. Держави можуть давати гарантії, але остаточних дискусій немає".
Нагадаємо:
Україна змушена експортувати агропродукцію суходолом і річковим транспортом після того, як Росія вийшла з Чорноморської зернової ініціативи й почала обстрілювати українські порти, заблокувавши морський експорт.
У Держдепартаменті США попередили, що Росія може готувати операцію під чужим прапором у Чорному морі на тлі серії атак по портовій інфраструктурі на півдні України. Також про це попередив міністр закордонних справ Британії Джеймс Клеверлі.
Немає коментарів:
Дописати коментар