Україна та
Європейський Союз цього тижня провели один із найуспішніших самітів. Так
твердять експерти, згадуючи про 12 важливих домовленостей. Причому успіх
України виявився в найдражливіших сферах, які довгий час вважали непідйомними.
Насамперед
ідеться про згоду ЄС таки почати зміни в Угоді про асоціацію. Цей документ,
зокрема, тепер про двосторонні зобов'язання, а не тільки зобов'язання України.
Без конкретних планів, але є чітка заява про протидію Кремлю в його намірах використовувати газ як зброю. А також визнання Росії стороною конфлікту. Бо вона досі називає себе миротворцем.
Звичайно, прориву в питанні майбутнього членства України в ЄС не сталося. Хоча слів про спільну долю у виступах лідерів Євросоюзу вистачало.
Утім, цього разу вдалося підписати угоду, над якою билися 15 років, - про Спільний авіапростір. Її ще називають "відкрите небо".
Що взагалі означає угода про "відкрите небо"?
Відтепер європейські компанії без обмежень зможуть літати в будь-які аеропорти України, а українські авіаперевізники - в будь-які аеропорти країн ЄС. Жодних довгих бюрократичних узгоджень і дозволів, лише отримати місце в графіку аеропорту для безпечного приземлення. А це конкуренція, сотні нових маршрутів і однозначне зниження цін на перельоти для пасажирів.
Чи немає в угоді якихось підводних каменів?
Є! На жаль, в угоді закладена нерівність. Авіакомпанії з ЄС отримають вільний доступ також до маршрутів між містами України. Скажімо, зі Львова до Одеси. А от українські авіаперевізники - тільки з України в ЄС і назад.
Будемо сподіватися, що український уряд колись переконає ЄС внести зміни до угоди. Інакше маємо всі перспективи просто знищити українських перевізників. А себе - залишити без гарантованого державою регулярного перевізника.
Немає коментарів:
Дописати коментар